Okruh pískovcovými skalami kolem vesničky Rosenthal

Německo Do přírody se psem pro dospěláky03/2019

Přijměte pozvání na procházku po skalním masivu nedaleko vesničky Bielatal - Rosenthal. Pískovcové skály nezklamou a krásně vás zabaví klidně na celý den. Potkáte nespočet vyhlídek a jeden opravdu zážitkový žebřík Sachsenstein.

Výlet není náročný, údolí se obchází po návrší, takže jdete vlastně stále po rovině. My jsme parkovali na místě Schweizermühle. Hned nad parkovištěm jsou první skály s vyhlídkami.

My jsme pak pokračovali po žluté turistické značce směr Ottomühle. Nejatraktivnějším bodem v této části je vyhlídka Bielablick s kamenným vyhlídkovým altánkem Kaiser Wilhelm Feste. Cestou potkáváte menší vyhlídky (např. vyhlídka na Kanzelstein), mapa ukazuje nesčetně jeskyní (my jsme je neprozkoumávali). Pokud se rozhodnete, máte možnost téměř kdykoliv po značených odbočkách mezi skalami sestoupit dolů do údolí a po silnici se vrátit zpátky.

V osadě Ottomühle si můžete dát něco menšího k snědku ve zdejším bufetu.

Dále pokračujte zpět po zelené/modré značce (zde značena žlutými body na stromech). Doporučuju odbočit a zastavit se v místě Aussichtsturm Sachsenstein zhruba v poslední čtvrtině cesty. Několik na sebe navazujících žebříků z vás udělá "horolezce" a vyšlháte do výšky nějakých 30 metrů na skalní jehlu s krásným výhledem. Některé komíny (skalní průrvy směrem vzhůru) jsou široké tak akorát na dospělého člověka). Nic pro klaustrofobiky a akrofobiky. Na druhou stranu, naše tříletá princezna (vytrénovaná na dětských hřištích) tam vyšplhala jak nic.

Více info

I když v lokalitě nepotkáte žádné dětské hřiště, děti při procházce zabavíte. Stále totiž přeskakujete kořeny a kameny a jste v lese.

Zaparkovat můžete na začátku nebo konci údolí. Pouze na vyznačených parkovištích a za drobný poplatek.

S kočárkem to nedáte, se psem ano.

Obrázky

Rosenthal felsen (Táta)Rosenthal parkoviště (Táta)Sachsenspitze (Táta)Sachsenspitze (Táta)
Okruh pískovcovými skalami kolem vesničky Rosenthal (Táta)Okruh pískovcovými skalami kolem vesničky Rosenthal (Táta)Okruh pískovcovými skalami kolem vesničky Rosenthal (Táta)Okruh pískovcovými skalami kolem vesničky Rosenthal (Táta)

Poloha na mapě

Tipy na výlet poblíž

Rájecké a Ostrovské skály

V těsném sousedství Tiských stěn najdete i další pískovcová skalní uskupení. O něco méně známé jsou Rájecké skály a Ostrovské skály. Všechny propojené turistickým značením.

Pfaffenstein

Výlet za úžasnými výhledy na Pfaffenstein, za skálou Berberine a skalními cestičkami vedoucími křížem krážem. Úchvatná stolová hora na dohled slavnějšímu Königsteinu. Někdy až mrazivá je ta hloubka, ze které se tu rozhlížíte a srázy, ke kterým dojdete!

Tiské stěny: vstupte do světa Narnie směle a neohroženě

Tiské stěny je pískovcový skalní masiv u obce Tisá, nedaleko Děčína. Krajina fantazie, často vyhledávaná filmaři, třeba autory ságy Letopisy Narnie: Lev, čarodějnice a skříň.

Pevnost Königstein

Pevnost zbudovaná na pískovcové stolové hoře nad řekou Labe kousek od česko-německých hranic. Z dálky téměř nepoznáte, že je tento vrch něčím vyjímečný. Když sem dorazíte, zjistíte, že za návštěvu rozhodně stojí.